مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 13:252021-02-24سياسي

پشت پای نوبخت به قانون خنثی کردن تحریم ها


مخالفت رییس سازمان برنامه و بودجه و معاون اقتصادی این سازمان با تعیین تکلیف اعطای تنفس خوراک به پتروپالایشگاه ها در حالی است که مقام معظم رهبری تاکنون دو بار ضمن حمایت از این قانون بر تسریع اجرای آن تاکید کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک اقتصادی به نقل از فارس، خام فروشی نفت یکی از بزرگترین مشکلات کشور است که دشمن نیز نظام تحریم های خود را بر این نقطه ضعف اساسی متمرکز کرده و هر بار به اقتصاد کشور ضربات مهلکی را وارد می کند.

در نتیجه برای خنثی سازی تحریم ها، ضرورت رهایی از خام فروشی نفت و حرکت به سمت توسعه پتروپالایشگاه ها و صادرات فرآورده های نفتی با ارزش افزوده بیشتر، بیش از گذشته اهمیت پیدا کرده است.

در این راستا کمیسیون انرژی مجلس دهم، طرح احداث پالایشگاه ها و پتروپالایشگاه ها با استفاده از سرمایه های مردمی را تدوین کرد.

طبق این طرح دولت می تواند با ایجاد مشوق های اقتصادی مثل تنفس خوراک، نقدینگی سرگردان در کشور را جذب طرح های پتروپالایشی کند.

اعطای تنفس خوراک، جذابیت اقتصادی طرح های پتروپالایشی را افزایش می دهد و به حل مشکلات تامین مالی این طرح ها کمک می کند.

پس از تصویب این طرح در صحن مجلس، در دی ماه سال گذشته آیین نامه اجرایی این قانون در هیات وزیران تصویب شد و پس از آن وزارت نفت برای جذب سرمایه گذار جهت احداث پتروپالایش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پشت پای نوبخت به قانون خنثی کردن تحریم ها

پشت پای نوبخت به قانون خنثی کردن تحریم ها