مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 12:302021-02-24اقتصادي

افزایش قیمت؛ مصرف کود فسفاته و پتاسه را در مزارع خراسان شمالی کاهش داد


مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: افزایش قیمت نهاده ها، مصرف کود پتاسه و فسفاته را در مزارع استان کاهش داد.

- کاظمیان در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه مقدار کودهای فسفاته و پتاسه به اندازه کافی در بازار موجود بوده است، اظهارکرد: اما افزایش قیمت موجب شده تا کشاورزان در کشت پاییزه امسال تمایل کمتری به استفاده از این کودها را داشته باشند.

وی افزود: در کشت پاییزه امسال در سطح 47 هزار و 200 هکتار گندم آبی، 96 هزار و 250 هکتار گندم دیم، 26 هزار و 570 هکتار جوی آبی و 23 هزار و 265 هکتار نیز جوی دیم کشت شده است.

کاظمیان ادامه داد: در مجموع یک هزار و 835 هکتار طی کشت پاییزه امسال بیش از سطح ابلاغی کشت جو انجام شده است که این امر نیز به دلیل افزایش قیمت خرید این محصول بوده است.

وی بیان اینکه میزان بارندگی های انجام شده در خراسان شمالی سال زراعی جاری نسبت به دوره بباند مدت و مدت مشابه سال گذشته عقب است، تصریح کرد: این امر موجب شد تا 70 درصد کشت گندم و جوی دیم و 40 درصد گندم و جوی آبی با تاخیر کشت شود.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: علاوه بر آن 30 درصد مزارع کلزای خراسان شمالی نیز با تاخیر کشت شده است و 50 درصد مزارع نیز بین 30 تا 50 درصد خسارت سرمازدگی دیده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش قیمت؛ مصرف کود فسفاته و پتاسه را در مزارع خراسان شمالی کاهش داد

افزایش قیمت؛ مصرف کود فسفاته و پتاسه را در مزارع خراسان شمالی کاهش داد