مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 11:352021-02-24اجتماعي

بشیرآباد دیگر تشنه نیست


اطراف آن جوی و چشمه غیربهداشتیِ آب در روستای بشیرآباد، این بار برخلاف گذشته خلوتِ خلوت است؛ هیچ خبری از مردم، دبه های آب، فرغون و موتورسیکلت ها نیست که چندی پیش برای آب برداشتن جمع می شدند.

- آشوب و عطش هم از کوچه های روستا رخت بر بسته است؛ کوچه هایی که در خردادماه امسال مدام شاهد رفت و آمد ساکنان در مسیر چشمه و خانه هایشان بودند، به آرامش رسیده و آب به بشیرآباد رسیده است.

می گویند هنوز وقتی شیر آب را باز می کنیم باورمان نمی شود که درون آن آب وجود دارد و در خواب شب مان هم نمی دیدیم که روزی روستای ما آب دار شود .

خوابی که به واسطه یک فرد خیّر تعبیر شد و حالا نامش آن چنان در قلب مردم رفته که با هر باز و بسته کردن شیر آب، در هر رکعت نماز و هر صحبتی که می کنند، مدام فرد خیّر را دعایش می کنند.

در نیمه خردادماه از روستای بشیرآباد گفتیم و نوشتیم؛ از رنج بی آبی و سقط جنین.

از روستایی که اولین شرط آبادانی و حیات، یعنی آب را نداشت و مردم مجبور بودند از محلی غیربهداشتی و به سختی آب مورد نیاز خود را تهیه کنند که این امر باعث سقط جنین مادران باردار شده بود.

بشیرآباد به آب رسید اما تمام هزینه ها را خیّر پرداخت کرد روستای بشیرآباد در ذیل مجتمع آب رسانی چشمه گل قرار داشت که با به بهره برداری رسیدن این مجتمع، بشیرآباد و چندین روستای دیگر دارای آب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بشیرآباد دیگر تشنه نیست

بشیرآباد دیگر تشنه نیست