مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 09:452021-02-24بين الملل

شکایت مجدد سودان از مصر در شورای امنیت


وزارت خارجه سودان اعلام کرد، خارطوم بار دیگر در شورای امنیت علیه مصر در خصوص شهر حلایب، منطقه مورد مناقشه در این کشور شکایت می کند.

- وزارت خارجه سودان اعلام کرد، خارطوم بار دیگر در شورای امنیت علیه مصر در خصوص شهر حلایب، منطقه مورد مناقشه در این کشور شکایت می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، یک منبع در وزارت خارجه سودان اعلام کرد، تمدید شکایت از مصر در شورای امنیت به عنوان یک اقدام عادی و روتینی برای حفاظت از حق و حقوق و ابقای این شکایت در دستور کار شورای امنیت است و در صورتی که این شکایت هر سه سال به صورت پیاپی تمدید نشود از دستورکار حذف می شود.

منبع مذکور همچنین تاکید کرد که سودان می خواهد شکایت خود از مصر را به خاطر صیانت از حقوق خود تمدید کند.

تاریخ شکایت سودان از مصر در پرونده مثلث حلایب به سال 1958 باز می گردد؛ زمانی که دو کشور در آستانه ورود به درگیری نظامی در این منطقه بودند و خارطوم ارتش مصر را به تلاش برای اشغال این منطقه متهم کرده بود.

دولت مصر در دهه نود پس از درگیری های مسلحانه محدودی که به کشته شدن تعدادی از نیروهای پلیس سودان ختم شد، منطقه مثلث حلایب را به صورت کامل اشغال کرد.

پس از آن، مصر درخواست های سودان برای مراجعه به دادگاه بین المللی را رد کرده و تاکید دارد این منطقه متعلق به این کشور است


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شکایت مجدد سودان از مصر در شورای امنیت

شکایت مجدد سودان از مصر در شورای امنیت