مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 08:502021-02-24پزشكي

تشخیص دقیق تر و سریع تر کرونا با استفاده از پادتن شتر


متخصصان علوم آزمایشگاهی در فرانسه از ذرات ریز پادتن استخراج شده از حیواناتی مانند شتر و لاما برای انجام آزمایشی استفاده می کنند که به گفته آن ها می تواند بیماری کووید-19 را نسبت به روش های موجود سریع تر و دقیق تر تشخیص دهد.

- متخصصان علوم آزمایشگاهی در فرانسه از ذرات ریز پادتن استخراج شده از حیواناتی مانند شتر و لاما برای انجام آزمایشی استفاده می کنند که به گفته آن ها می تواند بیماری کووید-19 را نسبت به روش های موجود سریع تر و دقیق تر تشخیص دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، آزمایش نمونه های اولیه این روش که آن را کوردیال-یک نامیده اند هنوز برای استفاده نهایی تایید نشده است اما تحقیقات ابتدایی روی 300 نمونه نشان می دهد که میزان دقت این آزمایش 90 درصد است که این میزان دقت، مشابه آزمایش واکنش زنجیره ای پلیمراز معروف به پی سی آر است که هم اکنون معتبرترین روش برای تشخیص کووید-19 محسوب می شود.

اما نقطه قوت این آزمایش سرعت آن است به طوری که نتیجه تست در زمان 10 دقیقه مشخص می شود و در خارج از آزمایشگاه قابل استفاده است.

در حالیکه نتیجه آزمایش پی سی آر معمولا ساعت ها طول می کشد و به شرایط آزمایشگاهی نیاز دارد.

آزمایش های سریع و خارج از محیط آزمایشگاهی دیگری برای تشخیص کووید-19 وجود دارد اما محققان در مورد میزان دقت آنها شک و تردید دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشخیص دقیق تر و سریع تر کرونا با استفاده از پادتن شتر

تشخیص دقیق تر و سریع تر کرونا با استفاده از پادتن شتر