مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 08:452021-02-24اقتصادي

صادرات پایانه های سیستان وبلوچستان از یک میلیون و300 هزار تن گذشت


مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: یک میلیون و 338هزار و 528 تن کالا از طریق پایانه های مرزی میلک و میرجاوه به کشورهای افغانستان و پاکستان صادر شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان، ایوب کرد با بیان اینکه سیمان، بنزین، مواد غذایی، گاز مایع و قیر عمده کالاهای صادر شده از مرزهای زمینی این استان را تشکیل می دهند، اظهار داشت: بیشترین سهم صادرات این مدت با 728 هزار و 467 تن به پایانه مرزی میلک اختصاص دارد.

وی ادامه داد: سیستان و بلوچستان یکی از استان هایی است که بیشترین مرزهای خاکی و آبی را دارد، سابقه تاریخی این استان در مبادلات تجاری و قرار داشتن در مهمترین مسیر تجاری دنیای قدیم (جاده ابریشم) و نیز مراودات قومی، فرهنگی و اجتماعی مرزنشینان با کشورهای همسایه این استان پهناور، کشورمان را همواره در یک موقعیت صادراتی خاص قرار داده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: حجم واردات از پایانه های مرزی این استان امسال 63 هزار و 515 تن و ترانزیت 576 هزار و 190 تن بوده است.

وی اصلی ترین قابلیت توسعه سیستان و بلوچستان را تجارت خارجی، ترانزیت و حمل و نقل عنوان کرد و تصریح کرد: با وجود شیوع ویروس کرونا ، هم مرزی با کشورهای صادرات پذیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صادرات پایانه های سیستان وبلوچستان از یک میلیون و300 هزار تن گذشت

صادرات پایانه های سیستان وبلوچستان از یک میلیون و300 هزار تن گذشت