مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 08:102021-02-24بين الملل

سازمان ملل درباره افزایش چشمگیر کشتار فعالان کلمبیایی گزارش داد


سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، قتل رهبران حقوق بشر و کشتار گسترده غیرنظامیان در کلمبیا به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است.

- سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد، قتل رهبران حقوق بشر و کشتار گسترده غیرنظامیان در کلمبیا به طرز نگران کننده ای رو به افزایش است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، در گزارش سالانه سازمان ملل درخصوص وضعیت حقوق بشری در کلمبیا آمده است که خشونت ها در برخی مناطق روستایی یعنی نقاطی که حضور دولت در آنجاها ضعیف است و گروه های مسلح به دنبال خلع سلاح گروه شورشی نیروهای مسلح انقلابی کلمبیا موسوم به (فارک) برای کنترل قلمرویی مبارزه می کنند، به شدت رو به افزایش است.

براساس این گزارش سازمان ملل، دست کم 133 مدافع حقوق بشر در سال 2020 در کلمبیا به قتل رسیده اند؛ آماری که نسبت به سال 2019 میلادی 23 درصد افزایش داشته است.

سازمان ملل همچنین سال گذشته 76 فقره قتل در سراسر کلمبیا را ثبت کرد که به عنوان رویدادهایی که در آن سه یا چند غیرنظامی به طور همزمان کشته می شوند، تعریف شده است.

ژولیت د ریورو ، نماینده کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل در کلمبیا گفت: تعداد این قتل ها همچنین نسبت به سال 2019 میلادی دو برابر شده و بالاترین آمار از سال 2016 میلادی محسوب می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سازمان ملل درباره افزایش چشمگیر کشتار فعالان کلمبیایی گزارش داد

سازمان ملل درباره افزایش چشمگیر کشتار فعالان کلمبیایی گزارش داد