مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 6 اسفند 1399 ساعت 05:352021-02-24اقتصادي

توصیه های پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی یزد برای مقابله با سرمازدگی درختان


پژوهشگر و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد با اشاره به نوسانات دمایی این روزهای کشور و به ویژه یزد به کشاورزان در رابطه با جلوگیری از خسارت سرمازدگی درختان توصیه هایی ارائه کرد.

- ایسنا/یزد پژوهشگر و عضو هیات علمی مرکز تحقیقات کشاورزی استان یزد با اشاره به نوسانات دمایی این روزهای کشور و به ویژه یزد به کشاورزان در رابطه با جلوگیری از خسارت سرمازدگی درختان توصیه هایی ارائه کرد.

محمدرضا وظیفه شناس در گفت وگو با خبرنگار ایسنا نسبت به عواقب سرمازدگی روزهای آتی روی محصولات کشاورزی استان هشدار داد و گفت: متاسفانه گرم شدن زود هنگام هوای استان در بهمن ماه سال جاری و به دنبال آن بیداری زودهنگام برخی درختان میوه با توجه به سرمازدگی پیش رو که برای روزهای جمعه تا یکشنبه در استان پیش بینی شده، خسارات زیادی به کشاورزان وارد خواهد کرد.

وی با بیان این که سرما به جوانه و شکوفه های این درختان آسیب می زند، آسیب دیدگی شکوفه ها در واقع آسیب به اقتصاد کشاورزان و امنیت غذایی جامعه را رقم خواهد زد لذا کشاورزان بایستی از این آسیب جدی تا حد توان، جلوگیری کنند.

وظیفه شناس با بیان این که مراغه، ابرکوه و خاتم نسبت به مناطق دیگر استان در معرض سرمای بیشتری طی روزهای آینده خواهند بود، تاکید کرد: کشاورزان این مناطق بایستی اصول مورد نیاز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی یزد برای مقابله با سرمازدگی درختان

توصیه های پژوهشگر مرکز تحقیقات کشاورزی یزد برای مقابله با سرمازدگی درختان