مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 17:352021-02-23فرهنگي

اثر عضو هیئت علمی دانشگاه یزد شایسته تقدیر سال ایران شناخته شد


کتاب جریان شناسی عرفان ابن عربی در ادب فارسی، تألیف استادیار دانشکده زبان و ادبیات دانشگاه یزد در سی وهشتمین دوره جایزه کتاب سال ایران در گروه دین بخش عرفان، - کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه یزد، در مراسم پایانی و معرفی آثار برگزیده و شایسته تقدیر سی و هشتمین دوره جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران و بیست و هشتمین دوره جایزه جهانی کتاب سال که با رییس جمهور در مجموعه سعدآباد برگزار شد، از بین 32 کتاب نامزد در گروه دین، کتاب جریان شناسی عرفان ابن عربی در ادب فارسی تألیف دکتر مهدی حیدری استادیار و رییس بخش زبان و ادبیات فارسی دانشگاه یزد در بخش عرفان به عنوان کتاب شایسته تقدیر معرفی شد.

هدف اصلی کتاب جریان شناسی عرفان ابن عربی در ادب فارسی، ترسیم اصول و فراز و نشیب های مکتب ابن عربی در حوزه زبان و ادبیات فارسی است.

این کتاب به دنبال نشان دادن ارتباط ابن عربی با هر یک از شاعران و ادیبان ایرانی به صورت مستقل و منفرد نیست، بلکه در صدد آن است تا پیوستگی اعضای این مکتب را به عنوان یک جریان بررسی و عناصر مشترک و متفاوت آثار آن را تحلیل و سهم افکار ایرانی را در ابتکارات ادبی محی الدین مشخص کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اثر عضو هیئت علمی دانشگاه یزد شایسته تقدیر سال ایران شناخته شد

اثر عضو هیئت علمی دانشگاه یزد شایسته تقدیر سال ایران شناخته شد