مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 14:102021-02-23سياسي

دعوت مراجع تقلید از مردم برای انجام اعمال ایام البیض به صورت فردی


حضرات آیات نوری همدانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی بر انجام اعمال ویژه ماه رجب به صورت فردی و برگزاری مراسم دعا، توبه و استغاثه در زمان مشخص تأکید کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازباعث تعطیلی مراسم مذهبی این ماه ازجمله اعتکاف در مساجد شده است، بر انجام اعمال ویژه ماه رجب به صورت فردی و برگزاری مراسم دعا، توبه و استغاثه توسط شیعیان در زمان مشخص تأکید کردند.

در قسمتی از پیام آیت الله نوری همدانی آمده است: حضرت امیرالمؤمنین می فرمایند: اگر مردم از گناهان خود توبه کنند و به جانب خداوند که پناهگاه عالم هستی است برگردند، خداوند ارحم الراحمین و توبه پذیر، از گناهان آن ها می گذرد و مجدداً آن ها را مشمول نعمت های خود قرار می دهد.

بنابراین تذکر و پیشنهاد ما این است مردم مؤمن و متعهد اگر اجتماع فکری و روحی – نه اجتماع مکانی- داشته باشند، چون خدا دعا در حال اجتماع را دوست می دارد و به اجتماع عنایت دارد، در یک روز و یک ساعت همگی در جای خود حالت تضرع و توبه و توسل پیدا کنند انشا الله خداوند این بلا را از جامعه بشری رفع می کند.

در پیام آیت الله مکارم شیرازی خطاب به مؤمنین آمده است: گرچه برای اعتکاف زمان خاصی در اسلام در نظر گرفته نشده ولی انتخاب سه روز در نیمه ماه رجب که از یک سو با عطر زادروز خجسته مولی الموحدین و امام المتقین امیرالمؤمنین (ع) آمیخته شده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دعوت مراجع تقلید از مردم برای انجام اعمال ایام البیض به صورت فردی

دعوت مراجع تقلید از مردم برای انجام اعمال ایام البیض به صورت فردی