مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 13:052021-02-23پزشكي

آزمایش خون کامل شامل چه آزمایشاتی می شود؟


آزمایش خون کامل (CBC) یکی از مهم ترین آزمایش هایی است که برای سنجش سلامت عمومی بدن و تشخیص برخی بیماری ها نظیر کم خونی، عفونت و سرطان خون درخواست می شود.

- آزمایش خون کامل (CBC) یکی از مهم ترین آزمایش هایی است که برای سنجش سلامت عمومی بدن و تشخیص برخی بیماری ها نظیر کم خونی، عفونت و سرطان خون درخواست می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابراعلام کولایف، اما آزمایش کامل خون شامل چیست؟ در آزمایش خون کامل چندین مولفه و ویژگی در خون خون شما اندازه گیری می شود که مهمترین آن ها عبارتند از: سلول های قرمز خون که اکسیژن را حمل می کنند، گلبول های سفید خون که با عفونت ها مبارزه می کنند، هموگلوبین که پروتیین حامل اکسیژن در گلبول های قرمز خون است، هماتوکریت که نسبت گلبول های قرمز خون به بخش مایع یا پلاسمای خون را نشان می دهد و پلاکت ها که به لخته شدن خون کمک می کنند.

افزایش یا کاهش غیر طبیعی در تعداد سلول های خونی و نسبت میان آن ها، ممکن است به این معنا باشد که شما یک بیماری پزشکی زمینه ای دارید که نیاز به ارزیابی بیشتر دارد.

محدوده نرمال در این تست، بستگی به سن، جنسیت و شرایط پزشکی شما دارد.

در ادامه این متن با جزییات بیشتری به شما خواهیم گفت که آزمایش خون کامل شامل چه آزمایشاتی می شود و تفسیر نتایج آن چگونه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آزمایش خون کامل شامل چه آزمایشاتی می شود؟

آزمایش خون کامل شامل چه آزمایشاتی می شود؟