مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 11:402021-02-23اقتصادي

هر کارگاه فرش، یک چاه نفت است


مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان با گلایه از حمایت نشدن صنعت فرش دستباف، گفت: اگر فقط 10 درصد هزینه تبلیغات در حوزه نفت و .

را به حوزه فرش اختصاص دهند، - ایسنا/اصفهان مدیرعامل اتحادیه فرش دستباف روستایی استان اصفهان با گلایه از حمایت نشدن صنعت فرش دستباف، گفت: اگر فقط 10 درصد هزینه تبلیغات در حوزه نفت و .

را به حوزه فرش اختصاص دهند، هر یک متر فرش 5 تا 20 بشکه نفت ارزآوری خواهد داشت؛ یعنی هر کارگاه فرش یک چاه نفت است ولی متاسفانه حمایت نمی شود.

علی شهبازی فرآیند فرش و موضوعات مرتبط با آن را به سه بخش قبل، حین و بعد از بافت تقسیم و اظهار کرد: مرحله قبل از بافت شامل 4 بخش متشکل از وزارت جهاد و کشاورزی، اداره تعاون، کار و امور اجتماعی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصاد و دارایی است که هر کدام باید وظایف خاصی را انجام دهند.

وی با تاکید بر اهمیت جنس مواد اولیه، طرح، نقش و ابزارآلات به عنوان زیر ساختی از فرش، تصریح کرد: بخش مواد اولیه به طور مستقیم مربوط به جهاد کشاورزی است که ابریشم، پشم، پنبه و نخ را تامین کند، اما هیچ اقدامی برای خودکفایی انجام نشده و بیش از 70 درصد مواد اولیه وابسته به خارج از کشور هستیم.

این میزان روز به روز افزایش می یابد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هر کارگاه فرش، یک چاه نفت است

هر کارگاه فرش، یک چاه نفت است