مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 10:502021-02-23اقتصادي

افزایش 100 درصدی مزد هزینه زندگی کارگر را جبران می کند؟


یک مقام مسئول کارگری اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار را خواستار شد و گفت: اگر حداقل دستمزد کارگران 100 درصد هم افزایش پیدا کند باز هم با رقم واقعی سبد هزینه معیشت کارگران فاصله دارد.

- یک مقام مسئول کارگری اصلاح ترکیب اعضای شورای عالی کار را خواستار شد و گفت: اگر حداقل دستمزد کارگران 100 درصد هم افزایش پیدا کند باز هم با رقم واقعی سبد هزینه معیشت کارگران فاصله دارد.

علی اصلانی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه هیچ نهادی غیر از شورای عالی کار نمی تواند دستمزد کارگران را تعیین کند، اظهار کرد: در هفته های اخیر اعلام درصدهای 35 درصد و 40 درصد برای افزایش حقوق کارگران باعث شد توقعاتی در بحث حقوق و دستمزد ایجاد شود و انتظار جامعه کارگری این بود که نباید کمتر از این میزان حقوق در شورای عالی کار تصویب شود در حالی که دستمزد کارگران در شورای عالی کار و به شکل سه جانبه میان دولت و کارگر و کارفرما تعیین می شود.

وی ادامه داد: ما معتقدیم حتی اگر حداقل مزد کارگران را 100 درصد هم افزایش بدهیم باز هم با رقم واقعی سبد هزینه معیشت فاصله دارد و هزینه های زندگی آنها را جبران نمی کند.

متاسفانه ترکیب اعضای شورای عالی کار به گونه ای است که دستمزدی که همه ساله تعیین می شود رضایت کارگران را به دنبال ندارد و هرچه برای افزایش آن تلاش می کنند یا صورتجلسه مز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 100 درصدی مزد هزینه زندگی کارگر را جبران می کند؟

افزایش 100 درصدی مزد هزینه زندگی کارگر را جبران می کند؟