مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 10:052021-02-23دانش

پسماند های پلاستیکی و ابریشمی به نانوحسگر تبدیل می شوند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نانو ژنراتور های تریبوالکتریک (TENGs) فناوری در حال ظهوری هستند که انرژی مکانیکی آزاد در فضای پیرامون را که از فعالیت های روزمره انسان نشات می گیرد، - پژوهشگران با استفاده از پسماند های پلاستیکی و ضایعات ابریشم، حسگر های انعطاف پذیری ساختند که می تواند برای رصد فعالیت های انسان به کار رود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فناوری خبرگزاری دانشجو، نانو ژنراتور های تریبوالکتریک (TENGs) فناوری در حال ظهوری هستند که انرژی مکانیکی آزاد در فضای پیرامون را که از فعالیت های روزمره انسان نشات می گیرد، جمع آوری کرده و به الکتریسیته تبدیل می کنند.

در مقاله ای که محققان در نشریه Nano Energy منتشر کرده اند، مهندسان دانشگاه سوری نشان دادند که چگونه آن ها از لیوان های پلاستیکی بازیافتی و ضایعات پیله ابریشم برای تولید حسگر خودکار نرم و دوستدار پوست استفاده کردند، حسگر هایی که می تواند برای سنجش فعالیت های انسانی استفاده شود.

حسگر های هوشمند، زمانی که با یک سیستم هوش مصنوعی همراه و در خودرو ها به کار گرفته شوند، می توانند روند های بالقوه خطرناک رانندگی، از جمله زمان واکنش ترمز را نشان دهند.

حسگر های بسیار انعطاف پذیر و زیست سازگار می توانند به عنوان یک وسیله پوشیدنی روی لباس استفاده شوند یا در پارچه روکش فرمان، بوق، دسته د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پسماند های پلاستیکی و ابریشمی به نانوحسگر تبدیل می شوند

پسماند های پلاستیکی و ابریشمی به نانوحسگر تبدیل می شوند