مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 09:402021-02-23اقتصادي

ثبت ملی جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده


جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده واقع در شهرستان رشت دارای تالاب های طبیعی، از اکوسیستم کم نظیر و متنوع از گیاهان آبزی برخوردار است که در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

- ایسنا/گیلان معاون میراث فرهنگی گیلان گفت: جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده واقع در شهرستان رشت دارای تالاب های طبیعی، از اکوسیستم کم نظیر و متنوع از گیاهان آبزی برخوردار است که در فهرست آثار طبیعی ملی به ثبت رسیده است.

ولی جهانی در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: جنگل های هیرکانی یا خزری به عنوان یکی از کم یاب ترین و با ارزش ترین رویش گاه های طبیعی پهن برگ و خزان کننده جهان به حساب آمده و به نوعی می توان از آنها به عنوان فسیل یا موزه یاد کرد.

معاون میراث فرهنگی گیلان افزود: با توجه به اینکه کشور ما عمدتا در مناطق خشک و نیمه خشک کره زمین قرار گرفته و سهم اندک ایران از گستره جنگل های جهان، اهمیت حفظ و حراست از این جنگل های باستانی دو چندان می کند.

این جنگل ها به ویژه جنگل های جلگه ای تحت دخالت های متعدد انسانی قرار دارند که می توان با ثبت ملی آن حفاظت موثرتری را از این میراث کهن به عمل آورد.

وی گفت: جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده واقع در شهرستان رشت دارای تالاب های طبیعی، از اکوسیستم کم نظیر و متنوع از گیاهان آبزی برخوردار است و در فاصله دو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت ملی جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده

ثبت ملی جنگل های هیرکانی تالاب امیربکنده