موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 09:402021-02-23اجتماعي

شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ


مطالعه جدید ناسا می گوید که برخی از ریزموجودات زمینی می توانند به طور موقت در شرایط مریخ زنده بمانند که یافته می تواند پیامدهای بزرگی در سفرهای فضایی داشته باشد.

- مطالعه جدید ناسا می گوید که برخی از ریزموجودات زمینی می توانند به طور موقت در شرایط مریخ زنده بمانند که یافته می تواند پیامدهای بزرگی در سفرهای فضایی داشته باشد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از انگجت، ما می توانیم به شکل ناخودآگاه و ناخواسته مریخ یا هر دنیای دیگری را که در آینده کاوش می کنیم با میکروارگانیسم های موجود در سیاره خود آلوده کنیم.

دانشمندان ناسا و مرکز هوافضای آلمان چندین ارگانیسم قارچی و باکتریایی را در سال 2019 به عنوان بخشی از آزمایش موسوم به MARSBOx به لایه استراتوسفر فرستادند.

لایه استراتوسفر که دومین لایه مهم جو زمین واقع در بالای لایه اوزون است، دارای شرایطی است که شباهت زیادی به سیاره سرخ دارد و مکان مناسبی برای ارسال نمونه ها به منظور کشف زنده ماندن آنها در مریخ است.

هدف از این مطالعه که به طور مشترک توسط دانشمندان ناسا و مرکز هوافضای آلمان(DLR) انجام شد، بررسی این بود که آیا شکل های زندگی در سیاره ما قادر به زنده ماندن در شرایط سخت سیاره سرخ هستند یا خیر؟ محققان دریافتند که برخی از میکروب های زمینی که به استراتوسفر سفر کردند و در شرایط مشابه مریخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ

شانس زنده ماندن موقتی برخی ریزموجودات در مریخ