مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 08:552021-02-23سياسي

پیامد نهایی سند تحول قوه قضاییه اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است


رییس کل دادگستری استان با اشاره به به ابلاغ سند تحول قوه قضاییه گفت: پیامد نهایی سند تحول قوه قضاییه اجرای عدالت و ارتقاء رضایتمندی مردم و در یک کلمه به معنای تحقق عدالت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس در یزد، غلامعی دهشیری پیش از ظهر امروز در جمع قضات محاکم تجدید نظر استان از سند تحول قوه قضاییه به عنوان مهمترین سند تحولی این قوه پس از انقلاب یاد و اظهار کرد: برجسته ترین ویژگی این سند چالش محور بودن آن است.

وی افزود: در سایر موارد هنگامی که دستورالعملی ارائه می شود وضعیت موجود و مطلوب را در نظر گرفته و براساس آن برنامه راهبردی را تنظیم می کنند اما دستگاه قضا در وضع موجود اول چالش ها را بررسی و در ادامه عوامل این چالش را شناسایی و سپس راهبرد، راهکار و اقدام های لازم را پیش بینی کرده است.

رییس کل دادگستری استان یزد، با اشاره به ابلاغ هفت ماموریت در سند تحول قوه قضاییه گفت: در این سند اولین ماموریتی که بر دوش دستگاه قضا نهاده شده رسیدگی به تظلمات، تعدیات، شکایات، حل فصل دعاوی و رفع خصومات است.

دهشیری تصریح کرد: برای این ماموریت غیر متقن بودن برخی از آراء و تصمیمات قضایی به عنوان چالش و در ادامه شناسایی هوشمند آراء متعارض و قوانین و مقررات متعارض مبهم و ناقص به عنوان راهبرد بیان شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیامد نهایی سند تحول قوه قضاییه اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است

پیامد نهایی سند تحول قوه قضاییه اجرای عدالت و رضایتمندی مردم است