مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 08:302021-02-23حوادث

علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه


سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه را اعلام کرد.

- سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: براساس نتایج بررسی های اولیه حجم زیادی از گونه تن ماهیان (زرده و هور) سطح زی سواحل عسلویه و نخل تقی این استان براثر نشت مواد نفتی و آلاینده های شیمیایی دچار مسمومیت و تلف شده اند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، بهزاد حیدری روز سه شنبه درگفت و گو با ایرنا افزود: هم اکنون نمونه برداری از ماهیان تلف شده انجام و برای تشخیص علل و عوامل دقیق وقوع این حادثه به مراکز آزمایشگاهی ارسال شده است.

وی ادامه داد: به دلیل پراکندگی مرگ و میر این ماهیان در ساحل عسلویه و نخل تقی برآورد دقیق از میزان این آبزیان تلف شده وجود ندارد.

حیدری اظهار کرد: توسعه و گسترش مراکز شیمیایی و پتروشیمی مرگ و میر و انقراض آبزیان را به دنبال داشته و همیشه مجموعه شیلات نسبت به این امر معترض بوده است.

سرپرست معاونت صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر گفت: هرچند این اداره کل نسبت به موضوع آلودگی عوامل شیمیایی و صنعتی در استان بوشهر هشدار داده اما همچنان اقدام موثر و بازدارنده ای در این زمینه صورت نگرفته است و همچنان مرگ و میر آبزیان در سواحل این استان بویژه سواحل جنوبی رخ می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه

علت تلف شدن ماهیان در سواحل عسلویه