مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 08:302021-02-23دانش

ارتقای علمی ایران از رتبه 5 به رتبه اول


معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم با بیان اینکه آمارهای پیشرفت کشور در علوم مختلف، طی سال های اخیر موجب مباهات است، گفت: مرجعیت علمی را باید در حوزه پژوهش جستجو کنیم.

- غلامحسین رحیمی معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم ضمن تشریح وضعیت علمی کشور طی سال های پس از انقلاب و به ویژه در چند سال اخیر، ارتقای علمی ایران از رتبه 5 به رتبه 1 منطقه، صعود به رتبه 16 از رتبه 58 در حوزه نانو، ارتقا از رتبه 52 به رتبه 17 جهان در علوم بیوشیمی و زیست ملکولی را از جمله پیشرفت های قابل ارائه بیان کرد.

وی با بیان اینکه حوزه آموزش عالی را باید به دو بخش تقسیم کنیم، یکی آنچه که ما به عنوان آموزش عالی می شناسیم و دیگری آنچه که به بخش پژوهش و تحقیق تعلق دارد، گفت: البته حوزه سومی هم داریم که آن هم توسعه فناوری مبتنی بر علم است و اصولاً مقداری متفاوت است.

در حوزه آموزش عالی به دو نکته اشاره می کنم.

رحیمی افزود: تعداد دانشجویان در سال 1360 زیر 180 هزار نفر بود که این میزان در سال های 92 و 93 به حدود 4 میلیون و 800 هزار نفر رسید.

هم اکنون ما برای هر متقاضی حداقل یک صندلی داریم یعنی اگر کسی در هر نقطه از کشور بخواهد وارد آموزش عالی شود حتماً برایش یک صندلی وجود و نکته مهمتر اینکه کشور هر نیازی به دانش آموخته دانشگاهی داشته باشد، سیستم آموزش عالی کشور آن نیاز را پاسخ می دهد ی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارتقای علمی ایران از رتبه 5 به رتبه اول

ارتقای علمی ایران از رتبه 5 به رتبه اول