مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 08:302021-02-23سياسي

کاسبی یا کار حاکمیتی؟!


گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، خلیل عامری نیا؛ دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) یک نهاد مدنی برای تنظیم حرفه ای عقود و قرارداد ها و ثبت رسمی اسناد در ایران است.

- تأکید سند تحول قضایی در موضوع مجوز سردفتری، بر معیار قرار گرفتن صلاحیت علمی و حرفه ای است و تعیین سقف عددی برای ظرفیت پذیرش در این سند امری غیرقابل پذیرش شمرده است.

گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، خلیل عامری نیا؛ دفتر اسناد رسمی (یا دفترخانه یا محضر) یک نهاد مدنی برای تنظیم حرفه ای عقود و قرارداد ها و ثبت رسمی اسناد در ایران است.

این نهاد به صورت مستقل و بدون وابستگی مالی اداره می شود.

براساس ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی با هدف کنترل میزان معاملات و درآمد دفاتر اسناد رسمی ، معیار جذب سردفتر اسناد رسمی، جمعیت مقیم در آن واحد ثبتی است.

در ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی آمده است که در شهر ها برای حداقل هر پانزده هزار نفر و حداکثر بیست هزار نفر با توجه به آمار و درآمد حاصل از حق ثبت معاملات یک دفترخانه خواهد داشت.

ماده 5 قانون دفاتر اسناد رسمی مصوب 1354، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور را مکلف کرده است با هدف مدیریت حداقل میزان معاملات و درآمد دفاتر اسناد رسمی و با معیار جمعیت مقیم در هر واحد ثبتی، حداکثر ظرفیت صدور پروانه سردفتری و تأسیس دفترخانه را تعیین کند؛ و در حالی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاسبی یا کار حاکمیتی؟!

کاسبی یا کار حاکمیتی؟!