مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 5 اسفند 1399 ساعت 05:152021-02-23پزشكي

«چهره های مشهور»مردم را به اهدای خون تشویق کنند


افراد معروف در شبکه های اجتماعی مانند مسؤولان، هنرمندان و ورزشکاران با اهدای خون و به اشتراک گذاشتن تصویر آن در فضای مجازی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس،سال 99 را در حالی به اتمام می رسانیم که همه گیری کووید 19 سبب ایجاد مشکلات و کاهش ونزدیک شدن به روزهای پایان سال و تعطیلات پیش رو، کاهش ذخایر خون را در پی دارد.

ایرج حریرچی،معاون کل وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در حین اهدای خون  گفت: متاسفانه هر سال مردم در فصل سرما کمتر برای اهدای خون مراجعه می کنند.

ایرج حریرچی ادامه داد: امسال که با همه گیری کرونا مواجه شدیم، عده ای مبتلا شده اند و عده دیگری از ابتلا می ترسند و به درستی تردد خود را کم کرده اند و سبب شده است که آمار اهدای خون به طرز قابل ملاحظه ای کاهش یابد.

وی افزود: در زمینه اهدای پلاسمای کووید 19 نیز تنها تعداد معدودی از شفا یافتگان اقدام کرده اند؛ در حالی که این پلاسما به درمان بیماران کمک مهمی می کند واز همین جا می خواهم به مردم بگویم اهدای خون هم برای سلامتی شما هم برای سلامتی جامعه مفید است.

معاون کل وزیر بهداشت تصریح کرد:اهدا کننده خون باشید و این کار را به عنوان یک نذر در نظر بگیرید تا علاوه بر کمک به همنوع و سلامتی خودتان کاری خداپسندانه انجام داده باشید و سلامتی معنوی به دست آورید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«چهره های مشهور»مردم را به اهدای خون تشویق کنند

«چهره های مشهور»مردم را به اهدای خون تشویق کنند