مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 14:402021-02-22اجتماعي

سوزاندن مزارع سه واحد نیشکر را در خوزستان به دادگاه کشاند


آتش زدن مزارع نیشکر شرکت دهخدا در شمال اهواز عصر روز شنبه، بخش های زیادی از محله های اهواز به ویژه در شمال و شرق این کلانشهر را با خاکستر سیاه پوشاند و نارضایتی هایی به دنبال داشت.

- رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کارون گفت: سه واحد از شرکت های توسعه نیشکر به دلیل سوزاندن مزارع و آلودگی هوا و محیط به مراجع قضایی معرفی شدند.

عباس ظاهری دوشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار داشت: پرونده شرکت های نیشکر فارابی، دعبل خزاعی و سلمان فارسی از زیرمجموعه های شرکت توسعه نیشکر که در حوزه این شهرستان قرار دارند، به دلیل ایجاد آلودگی، در دادگاه مطرح و علیه آنها شکایت شده است.

وی افزود: آلودگی ناشی از سوزاندن مزارع نیشکر در هنگام برداشت و سوزاندن باگاس که از محصولات نیشکر است، بیشتر روستاهای این شهرستان که در مسیر کارون به شادگان قرار دارند، را تحت تاثیر قرار می دهد و آلودگی هوا و خاکستر این آتش سوزی ها باعث اعتراض اهالی اطراف مزارع شده است، رییس دادگستری شهرستان کارون نیز از این مزارع بازدید داشته است.

ظاهری اضافه کرد: بر اساس توافقی با شرکت نیشکر، مقرر بود که از سال 95 برداشت سبز از مزارع سالانه 15 درصد افزایش یابد و در سال 1400 سوزاندن مزارع (برداشت سیاه) به صفر برسد اما این شرکت به سمت برداشت سبز حرکت نکرده و برآوردهای فعلی حدود 37 درصد ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سوزاندن مزارع سه واحد نیشکر را در خوزستان به دادگاه کشاند

سوزاندن مزارع سه واحد نیشکر را در خوزستان به دادگاه کشاند