مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 13:352021-02-22اقتصادي

ثبت نمونه بیولوژیک 92 هزار مجرم در ایران


رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران گفت: نمونه های بیولوژیک مجرمین مشمول ورود به بانک ژنتیک از سال 1394 تاکنون به 92000 مورد می رسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از فارس، رضا رئوفیان رییس بانک اطلاعات هویت ژنتیک ایران با اشاره به وجود برخی مشکلات در اجرایی شدن برنامه های بانک ژنتیک افزود: با توجه به تحریم های اعمال شده، افزایش نرخ ارز و دیگر محدودیت های ایجاد شده در روال تهیه و تامین کیت ها و مواد مصرفی برای انجام فرایند نمونه گیری و اخذ پروفایل ژنتیکی و همچنین بروز همه گیری و شیوع بیماری کووید 19؛ فعالیت های بانک ژنتیک با مشکلات عدیده ای روبرو شد، اما در بررسی های به عمل آمده و به دنبال آن اصلاح فرآیندها، نمونه گیری در سطح کشور با حفظ پروتکل های استاندارد بهداشتی و امنیتی مجدد آغاز شده است.

وی با تاکید بر شروع فعالیت اجرایی بانک از سال 1394، تصریح کرد: نمونه های بیولوژیک مجرمین مشمول ورود به بانک ژنتیک از سال 1394 تاکنون به 92000 مورد می رسد که با همکاری سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در 31 استان کشور در حال گسترش است.

رئوفیان با نگاهی به چگونگی اجرایی شدن و آغاز فعالیت های بانک ژنتیک گفت: در بیستم بهمن ماه سال 1392، رییس وقت قوه قضاییه دستورالعمل تشکیل بانک هویت ژنتیک ایران را به پزشکی قانونی ابلاغ کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت نمونه بیولوژیک 92 هزار مجرم در ایران

ثبت نمونه بیولوژیک 92 هزار مجرم در ایران