مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 4 اسفند 1399 ساعت 10:202021-02-22سياسي

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد


مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه های تاریخی چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخریب شد.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه های تاریخی چهارمحال و بختیاری گفت: بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع شهرستان بروجن تخریب شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی چهارمحال و بختیاری، آیت الله آزادگان با اشاره به تخریب بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه از توابع بروجن، اظهار کرد: براساس مشاهدات میدانی، به نظر می رسد تعریض گذر در بخش شمال غربی بنا و ایجاد میدانچه در هنگام تعریض خیابان و اجرای زیرسازی و آسفالت همراه با غلتک زنی علت تخریب بوده است.

مدیر پایگاه میراث فرهنگی قلعه های تاریخی چهارمحال و بختیاری افزود: تمامی طاق ها در اثر نفوذ رطوبت نزولی و جرزها و ستون های آجری در اثر رطوبت های صعودی دچار آسیب شده است، همچنین بخش هایی از آجرکاری مرمت های انجام شده در ستون های آجری، از ستون های آجری جدا شده و طاق جنوب غربی و بخش هایی از تویزه های اطراف آن فرو ریخته است.

وی با بیان اینکه طاق (کونو سازی) فوقانی در بخش فرو ریخته، دچار آسیب شده اما هنوز فرو نریخته است، گفت: نخاله ها و آجرهای بخش فروریخته، بیشتر سالم هستند که ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد

بخشی از بنای تاریخی مسجد جامع نقنه تخریب شد