مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 20:352021-02-21سياسي

زبان فارسی گوشت قربانی شده است


سیدمهدی زرقانی می گوید زبان فارسی در دعواهای سیاسی نهادها گوشت قربانی شده و از نوع مراودات با کشورهای همزبان و همسایه انتقاد دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، این استاد دانشگاه و پژوهشگر در پی شعرخوانی غفران بدخشانی، شاعر اهل افغانستان نزد هوشنگ ابتهاج (ه.

ا.

سایه) که ویدئو آن در روزهای اخیر منتشر شد، یادداشتی با عنوان اندر مصیبت های زبان فارسی نوشته است که در پی می آید: چند روز پیش و بر حسب اتفاق، کلیپ شعرخوانی غفران بدخشانی نزد هوشنگ ابتهاج به دستم رسید.

من پیش از این هیچ شناختی از شاعر بدخشان نداشتم اما شیوه انشاد وی و حس عمیقی که در تک تک کلماتش جاری بود، با آن ته لهجه شیرین فارسی دری که آدم را به اعماق هزاره اول آهوی کوهی می برد، برای لحظاتی روزگاری را پیش چشمم آورد که هنوز مرزهای کاذب سیاسی و بازی های روزگار و اهل روزگار ملت های فارسی زبان را از یکدیگر جدا نکرده بود و ما امت واحده ای بودیم که گل های سرسبد فرهنگ مان رودکی ها بودند و فردوسی ها و سنایی ها و دیگران و دیگران.

گویا او همان پاره لعلی بود که اقبال لاهوری از آن سوی عالم در بدخشان دیده بود: پاره لعلی که دارم از بدخشان شما .

خوب که دقت کردم، متوجه شدم حس من، به شکل قوی تر و عمیق تر و شاعرانه تری در نگاه های مبهوت و تحسین برانگیز سایه هم موج می زد، آن جا که غفران با معصومیتی شرقی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زبان فارسی گوشت قربانی شده است

زبان فارسی گوشت قربانی شده است