مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 09:452021-02-21سياسي

100سالگی کودتای سوم اسفند


وضعیت رضاشاه در سال های تبعید به واقع رقت بار است و هر قدر هم بخواهیم سیمای یک قهرمان را از او ترسیم کنیم بخش آخر کار را خراب می کند.

شگفتا که فرزند او نیز به چنین سرنوشتی مبتلا شد.

- وضعیت رضاشاه در سال های تبعید به واقع رقت بار است و هر قدر هم بخواهیم سیمای یک قهرمان را از او ترسیم کنیم بخش آخر کار را خراب می کند.

شگفتا که فرزند او نیز به چنین سرنوشتی مبتلا شد.

اگر انگلستان آن بلا را سر رضاشاه آورد چرا محمدرضاشاه فاصله نگرفت؟ چرا پشت مصدق که داشت از همان انگلستان انتقام می گرفت نایستاد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهرداد خدیر، روزنامه نگار در یادداشتی در عصر ایران نوشت: امروز سوم اسفند 1399 خورشیدی، یکصدمین سالگرد کودتای سوم اسفند (حوت) 1299 خورشیدی و آغاز روند به قدرت رسیدن رضاخان/ سردارسپه/ رضاشاه/ پهلوی هاست؛ کودتایی که با دو شخصیت اصلی (سیدضیاء الدین طباطبایی و رضاخان میرپنج) شناخته می شود و درباره حامیان خارجی آن در تمام این 100 سال بحث های فراوان درگرفته است.

از کسانی که به تمامی دست پخت و سناریوی انگلیسی می دانند تا انکارکنندگان که رضاخان/ سردارسپه/ رضاشاه را به مثابه قهرمان ملی و در قواره نادرشاه و آقامحمدخان قاجار برمی کشند با این وصف که هر سه ایران را یکپارچه کردند یا متحد ساختند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

100سالگی کودتای سوم اسفند

100سالگی کودتای سوم اسفند