مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 07:452021-02-21اقتصادي

مهار آب رودخانه خیاوچایی با مدیریت بهینه


مهار آب رودخانه خیاوچایی با مدیریت بهینه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این فرآیند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

- ایسنا/اردبیل فرماندار شهرستان مشگین شهر گفت: مهار آب رودخانه خیاوچایی با مدیریت بهینه در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم این فرآیند نتایج مطلوبی را به همراه داشته باشد.

اکبر صمدی در مراسم آغاز انتقال آب رودخانه خیاوچایی به احمدبیگلو اظهار کرد: رودخانه خیاوچایی در منطقه مشگین شهر با آورد آبی 36 میلیون متر مکعب در طول سال یکی از منابع ارزشمند تأمین آب شرب و کشاورزی در شمال استان اردبیل محسوب می شود.

وی تصریح کرد: سالانه هفت میلیون متر مکعب از آب این رودخانه برای سیراب کردن اراضی زراعی و باغات منطقه صرف شده و شش میلیون متر مکعب نیز برای آب شرب برداشت می شود.

فرماندار مشگین شهر به هدررفت 23 میلیون متر مکعب آب این رودخانه اشاره کرد و گفت: از طریق سد ارس مازاد آب این رودخانه به دریای خزر ریخته شده و به نوعی از دسترس منطقه خارج می شود.

صمدی افزود: با هدف جلوگیری از هدررفت این منابع آب ارزشمند، انتقال آب رودخانه خیاوچایی به سد احمدبیگلو در دستور کار قرار گرفت تا زمینه استفاده بهینه از این منبع ارزشمند فراهم آید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مهار آب رودخانه خیاوچایی با مدیریت بهینه

مهار آب رودخانه خیاوچایی با مدیریت بهینه