مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 3 اسفند 1399 ساعت 05:252021-02-21فرهنگي

اهدا لباس سرتیپی 116 ساله به موزه قاجار تبریز+عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز، احمد حمزه زاده  اظهار داشت: این استان به عنوان پیشگام عرصه موزه داری در کشور همواره نقشی موثر در صیانت از مواریث تاریخی داشته و به دنبال آن آثار تاریخی کثیری را با جای دادن در موزه های خود، به همگان معرفی کرده است.

وی افزود: موزه قاجار از جمله موزه های شاخص و تخصصی تبریز است که به صورت ویژه آثار متعلق به دوره قاجار در آن نگه داری می شود، این مجموعه فاخر همه ساله میزبان گردشگران بسیاری از سرتاسر دنیا و کشور است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از اهدای لباس سرتیپی 116 ساله قاجاری به این موزه تخصصی خبر داد و گفت: لباس سرتیپی مرحوم سید صمد احمدی از مردان مبارز دوره قاجار در مقابل قوای روس، توسط نوه او زهرا احمدی به همراه یک جلد قرآن کریم چاپ سنگی به موزه قاجار اهدا شد.

او اظهار داشت: مشارکت مردمی در حفظ آثار تاریخی دارای نقشی مهم و موثر است که به واسطه اهدای آثار تاریخی به موزه علاوه بر افزایش غنای آن ها، آثار بصورت تخصصی نگهداری می شوند.

حمزه زاده در این مراسم با اهدای لوحی از اقدام شایسته خانواده احمدی در راستای اهدای لباس سرتیپی مرحوم سید صمد احمدی از سربازان افتخاری دوران قاجار به موزه تخصصی قاجار تبریز، تقدیر کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدا لباس سرتیپی 116 ساله به موزه قاجار تبریز+عکس

اهدا لباس سرتیپی 116 ساله به موزه قاجار تبریز+عکس