مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 21:502021-02-20فرهنگي

کار پرارزش یدالله ثمره تعطیل شد


احمد سمیعی گیلانی در روایتی از ثمرات حیات 86ساله یدالله ثمره در حوزه زبان شناسی، از ثبت گویش ها توسط او به عنوان کار پرارزشی یاد می کند و می گوید که با منحل شدن فرهنگستان دوم این کار تعطیل شد و اگر ادامه پیدا می کرد حالا ما یک اطلس جغرافیایی گویش ها داشتیم.

- دو سال می گذرد از کوچ همیشگی مردی که کتاب آواشناسی زبان فارسی تنها بخشی از میراث به جانده از او برای زبان و ادبیات فارسی است؛ یدالله ثمره که در سوم اسفندماه 1397 از دنیا رفت.

احمد سمیعی گیلانی که به تازگی جشن تولد صدسالگی او در فرهنگستان زبان و ادب فارسی برگزار شد در دومین سالروز درگذشت استاد خود در گفت وگو با ایسنا از یدالله ثمره چنین می گوید: آقای دکتر ثمره، عضو پیوسته فرهنگستان زبان و ادب فارسی بود؛ هنگامی که به عضویت فرهنگستان درآمدند، استاد بازنشسته دانشگاه بودند.

او سپس اضافه می کند: ایشان تحصیلات دوران دکتری خود را در انگلستان گذراندند.

ورود به دوره دکتری در انگلستان بسیار مشکل و فارغ التحصیل شدن از این دوره هم بسیار بسیار دشوار است و کار هر کسی نیست، چون فرد بایستی کار تازه ای ارائه کرده باشد تا بتواند درجه دکتری را کسب کند.

ایشان بیش از همه چیز در رشته آواشناسی (فونتیک) و واج شناسی (فونولوژی) تخصص داشتند و پایان نامه شان هم بیشتر در همین زمینه واج شناسی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کار پرارزش یدالله ثمره تعطیل شد

کار پرارزش یدالله ثمره تعطیل شد