مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 12:202021-02-20سياسي

آیا انکار اصول و ضروری دین باعث ارتداد می شود؟


انکار اصول دین چون سبب مستقل است به طور کلی موجب خروج از اهل ایمان خواهد شد اما انکار ضروری در گرو حداقل دو شرط علم و آگاهی و فقدان شبهه است.

- ایسنا/قم یک استاد دانشگاه گفت: انکار اصول دین چون سبب مستقل است به طور کلی موجب خروج از اهل ایمان خواهد شد اما انکار ضروری در گرو حداقل دو شرط علم و آگاهی و فقدان شبهه است.

پانزدهمین نشست از مجموعه نشست های همایش ” ایمان و چالش های عصر جدید” با موضوع نقش ایمان در اصول وضرورت دین به همت انجمن کلام اسلامی حوزه علمیه و دانشکده الهیات پردیس فارابی دانشگاه تهران و با همکاری کمیته برگزاری کرسی های آزاداندیشی حوزه های علمیه برگزار گردید.

حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدصفر جبرییلی، مدیر گروه شیعه شناسی پردیس فارابی دانشگاه تهران، دراین نشست عنوان کرد: ابتدا به تعریف وتبیین واژگان کلیدی بحث یعنی ایمان، اصول، ضروری و دین می پردازم، سپس جایگاه بحث در دانش های دینی یعنی کلام وفقه را نشان خواهم داد.

وی افزود: درادامه به تبیین جایگاه ایمان در اصول وضروریات دین می پردازم بدین بیان که آیا انکار یا مخالفت با اصول وضروری دین موجب تزلزل ایمان وخروج شخص از جرگه مومنان خواهد شد؟ دراین بخش که بدنه اصلی گفتار است با تفکیک بین اصول وضروری براین نکته تاکید می شود که انکار اصول دین چون سبب مستقل است به


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا انکار اصول و ضروری دین باعث ارتداد می شود؟

آیا انکار اصول و ضروری دین باعث ارتداد می شود؟