مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 08:152021-02-20اقتصادي

جزییات تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای ممنوعه


معاون فنی گمرک ایران طی مکاتبه ای با معاونت هماهنگی معاون اول رییس جمهور از تعیین تکلیف کالاهای بلاتکلیف و واردات ممنوع مانده در گمرک خبر داده است.

- معاون فنی گمرک ایران طی مکاتبه ای با معاونت هماهنگی معاون اول رییس جمهور از تعیین تکلیف کالاهای بلاتکلیف و واردات ممنوع مانده در گمرک خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، کالاهای گروه چهار و 27 از جمله اقلام غیر ضرور و مصرفی هستند که در سال های اخیر با محدودیت های ارزی با ممنوعیت واردات مواجه شد، از این رو کالاهای در قالب این گروه ها که قبل از ممنوعیت نیز به گمرک و بنادر رسیده بود، امکان ترخیص پیدا نکرد.

این در حالی است که برای گروه چهار که بیش از 80 میلیون دلار برآورد می شد، بر اساس مصوبه هیات دولت از 29 بهمن پارسال تا 26 شهربورماه امسال در دو دوره زمانی مهلت برای تعیین تکلیف و ترخیص تعیین شد که همچنان بخشی باقی ماند ولی گروه 27 با برآورد حدود 40 میلیون دلاری با اولویت ارزی غیرفعال فرصتی برای ترخیص نداشت.

با توجه به گذشت زمان و قرار گرفتن اغلب این کالاها در آستانه فساد و متروکه و بلاتکلیفی صاحبان کالا، طی مذاکرات صورت گرفته قرار بر تعیین تکلیف این کالاها شده است.

مهرداد جمال ارونقی -معاون فنی و امور گمرکی گمرک ایران- به تازگی در مکاتبه ای با شیرکوند- معاون هماهنگی و نظارت اقتصادی و زیرب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای ممنوعه

جزییات تعیین تکلیف و ترخیص کالاهای ممنوعه