مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 07:552021-02-20اقتصادي

چرخش بورس در میانه زمستان


پرونده بورس تهران در دومین ماه از زمستان در حالی بسته شد که باوجود کم رمق بودن معاملات و نوسانات کم مقدار اما شاخص کل با رشد 6/ 7 درصدی همراه شد.

- ، دی ماه بود که منفی ترین ماه تاریخ بورس تهران رقم خورده بود اما رسیدن قیمت ها به محدوده های جذاب و افت نسبت قیمت به درآمد به محدوده 8 واحد سبب شد تا کمی از فشار فروش ها کاسته شود اما پابرجا بودن تردیدها نسبت به روند آتی بازار و همزمان با آن دستکاری ناکارآمد قوانین و مقررات مانع از شکل گیری موج های قدرتمند تقاضا شد.

از این رو شاخص کل به نوسان محدود در کانال 1/ 1 تا 3/ 1 میلیون واحد بسنده کرد و حقیقی ها برای ششمین ماه متوالی راه خروج از بازار را در پیش گرفتند و طی دادوستدهای بهمن ماه خالص فروش 5 هزار و 830 میلیارد تومانی را رقم زدند.

سومین رییس بورس در سال 99 آخرین روز دی ماه بود که خبر رسید حسن قالیباف اصل پس از 10 ماه نشستن بر کرسی ریاست سازمان بورس از سمت خود استعفا داده است.

او اقدامات سیاسی و ورود غیرحرفه ای و بیش از حد اشخاص و مسوولان به مباحث بازار سرمایه را از اهم دلایل استعفای خود اعلام کرد.

به هر روی پس از گذشت یک هفته و با پذیرش استعفای حسن قالیباف اصل، شورای عالی بورس محمدعلی دهقان دهنوی را به عنوان رییس جدید سازمان بورس انتخاب کرد تا سازمان بورس در سال جاری سه رییس به خود ببیند اما خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرخش بورس در میانه زمستان

چرخش بورس در میانه زمستان