مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 07:152021-02-20اقتصادي

رونمایی از سامانه ای که سیل را 4 روز زودتر پیش بینی می کند


رییس پژوهشگاه هواشناسی از بهره برداری آزمایشی سامانه پیش بینی و هشدار سیل در کشور خبرداد و گفت: این سامانه قادر است حداقل سه تا چهار روز قبل از زمان رخداد سیل، - امکان وقوع آنرا پیش بینی کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مهدی رهنما گفت: سازمان هواشناسی کشور بر مبنای وظایف ذاتی و به منظور ارتقا کیفیت پشتیبانی و بیش آگاهی سیل، طراحی و توسعه سامانه نرم افزاری پیش بینی و هشدار سیل نسل چهارم را به پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور محول کرد.

این سامانه قادر است حداقل سه تا چهار روز قبل از زمان رخداد سیل، امکان وقوع و مشخصه های سیل آتی را که شامل تمامی مشخصه های مورد نیاز مدیریت و هشدار سیل است، پیش بینی، به روز رسانی و تدقیق کند.

وی مهمترین مشخصات خروجی این سامانه که توسط پژوهشگاه هواشناسی و علوم جو کشور طراحی و تولید شده است را پیش بینی هیدروگراف سیل برای نقاط کنترل مشخصی از حوضه که بر اساس آن مکان و زمان وقوع سیل، دبی حداکثر سیل، حجم سیلاب 5 و 10 روزه در حوضه را در اختیار قرار می دهد، عنوان کرد.

رهنما اضافه کرد: امکان پیش بینی برف و یخبندان نیز از دیگر قابلیت های این سامانه است، به نحوی که پیش بینی های این بخش از سامانه با هدف برنامه ریزی به منظور به کارگیری تجهیزات و آمادگی برای مقابله با برف و یخبندان در سطح بزرگراه ها، جاده ها و معاب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رونمایی از سامانه ای که سیل را 4 روز زودتر پیش بینی می کند

رونمایی از سامانه ای که سیل را 4 روز زودتر پیش بینی می کند