مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 07:052021-02-20اقتصادي

شناسایی 33 هزارمورد از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در کشور


علیرضا اورنگی معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان امور اراضی کشور امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شهریار پیرامون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغات اظهار کرد: در این لایحه به دنبال رفع اقدامات حوزه قضایی و حمایت از تولید کننده واقعی هستیم و کشور نیز برای یک بار از نظر کشاورزی و حاصل خیز و تفاوت این اراضی در قانون منطقه بندی می کنیم.

وی با اشاره به دسته بندی مناطق کشور قانون بر خلاف قانون واحد فعلی و تعیین ضوابط برای هر منطقه، گفت: این لایحه در کمیسیون مربوطه دولت در حال رسیدگی است و پس از آن تقدیم مجلس خواهد شد.

رییس سازمان امور اراضی کشور بیان کرد: در خصوص سنددار شدن اراضی کشاورزی توافقاتی با سازمان ثبت اسناد و سازمان نقشه برداری انجام گرفته و بیش از یک میلیون و 600 هزار هکتار در سامانه ثبت جمع آوری شده است.

اورنگی اضافه کرد: رفع تداخل بیش از حدود 8 میلیون هکتار از اراضی ملی و مردمی در کمیسیون رفع تداخلات رسیدگی شده و رأی 600 هکتار از این اراضی به نفع مردم غیرملی صادر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد تغییرکاربری های شناسایی شده اراضی زراعی و باغات از ابتدای سال جاری حدود 33 هزار مورد در سراسر کشور بوده و حدود 12 هزار مورد نیز برخورد و قلع و قمع شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 33 هزارمورد از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در کشور

شناسایی 33 هزارمورد از تغییرکاربری اراضی کشاورزی در کشور