مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 06:352021-02-20بين الملل

بایدن و بن سلمان؛ پایان جنگ یمن، در ازای پرونده خاشقچی؟


آمریکا در فکر چگونگی امتیازگیری از ولی عهد سعودی در دو پرونده جنگ یمن و قتل جمال خاشقچی است.

در این میان بن سلمان نیز به فکر نجات از این دو مخمصه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، بر عهده بگیرد، چرا که نتوانسته جنگ را طبق منافع آمریکا به پایان برساند.

به گفته تعدادی از مقامات دولت آمریکا یا اعضای کنگره، دلایل متعددی در چرایی شکست ائتلاف سعودی در یمن و گیر افتادن ریاض و واشنگتن در باتلاق یمن وجود دارد که از جمله آن ها عدم ارزیابی صحیح قدرت یمنی ها به خصوص انصارالله یمن است که یک اشتباه ویرانگار به حساب می آید.

مقامات آمریکایی همچنین مدعی هستند که حمایت کامل ایران از انصارالله در تمامی زمینه ها یکی از دلایل اصلی شکست در این جنگ محسوب می شود.

بنابراین از خلال این توجیهات، دولت بایدن و اغلب نمایندگان دموکرات کنگره تلاش می کنند مسئولیت بن سلمان در شکست در جنگ یمن را کاهش داده و او را برای کناره گیری از قدرت تحت فشار نگذارند تا روابط با ریاض در راستای منافع ایالات متحده آمریکا همچون سابق نظام مند باقی بماند تا تبعات شکست در جنگ یمن برای آمریکا کاهش یابد.

اما در خصوص پرونده قتل جمال خاشقچی، دولت آمریکا چگونه می خواهد با محمد بن سلمان برخورد کند؟ شارل ابی نادر در این باره می نویسد که همگان موضع دموکرات ها و به خصوص اق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن و بن سلمان؛ پایان جنگ یمن، در ازای پرونده خاشقچی؟

بایدن و بن سلمان؛ پایان جنگ یمن، در ازای پرونده خاشقچی؟