مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 06:352021-02-20فرهنگي

اجرای «همنوازان فاخته» با تفکرات عبدالقادر مراغه ای


گروه موسیقی «همنوازان فاخته» به آهنگسازی خشایار پارسا در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت اینترنتی را پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

- گروه موسیقی همنوازان فاخته به آهنگسازی خشایار پارسا در سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت اینترنتی را پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، گروه موسیقی همنوازان فاخته به سرپرستی و آهنگسازی خشایار پارسا در روز چهارم سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر کنسرت اینترنتی را پیش روی مخاطبان قرار می دهد.

در توضیح این کنسرت اینترنتی آمده است: همنوازان فاخته در راستای رسیدن به یک بیان هنری، چند سالی است که در کنار موسیقی دستگاهی دوره قاجار به بررسی و اجرای موسیقی دوره تیموری و مکتب منتظمیه نیز پرداخته است، این گروه در سی ششمین جشنواره موسیقی فجر، بخشی از رپرتوار موسیقی دوره تیموری (یشرو، کار و نقش در مقام راست) را روی صحنه می برند.

این اجرا برگرفته شده از آثار موسیقیدانان ایرانی دربار عثمانی و عبدالقادر مراغه ای است که با آهنگسازی و تنظیم خشایار پارسا روی صحنه می رود.

از نکات قابل توجه این اجرا می توان به فرمال بودن قطعات، استفاده از مقام راست، بافت پُلی فونی و هترافونیک و عدم استفاده از کلام متعارف اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای «همنوازان فاخته» با تفکرات عبدالقادر مراغه ای

اجرای «همنوازان فاخته» با تفکرات عبدالقادر مراغه ای