مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 2 اسفند 1399 ساعت 06:252021-02-20پزشكي

چرا احساس سرگیجه می کنیم؟


یک متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در همدان عوامل روانی، کمبود آب در بدن، مسائل عصبی، ضایعات مغزی و گوش داخلی را از عوامل مؤثر در سرگیجه دانست.

- ایسنا/همدان یک متخصص مغز و اعصاب و ستون فقرات در همدان عوامل روانی، کمبود آب در بدن، مسائل عصبی، ضایعات مغزی و گوش داخلی را از عوامل مؤثر در سرگیجه دانست.

دکتر عباس بختیاری در گفت وگو با ایسنا، تبیین کرد: سرگیجه دارای تعاریف مختلفی است که می توان به سرگیجه دورانی اشاره کرد که شخص احساس می کند دور محیط می چرخد و یا اینکه اشیاء و اجسام به دور او می چرخند.

وی منشأ و علل مختلف سرگیجه را بیان کرد و گفت: از نظر محل ایجاد تعادل در بدن یکسری عناصر و ارگان ها وجود دارد که در گوش داخلی، مغز، مخچه، عصب های محیطی(عصب دست و پا) و حتی در چشم هم مؤثر واقع شده است.

بختیاری نخستین علت ایجاد سرگیجه را تومورهایی دانست که در زاویه مخچه و ناحیه مغز قرار دارند، دومین علت را ضایعات مغز(مخچه مغز) و علت سوم را ضایعات گوش داخلی دانست که مثل ویروس های التهابی عمل می کنند و یادآور شد: علت سوم بیشتر در سرگیجه های حاد دیده می شود که باعث از دست دادن شنوایی افراد به صورت موقت می شود و با تهوع و استفراغ هم همراه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا احساس سرگیجه می کنیم؟

چرا احساس سرگیجه می کنیم؟