مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 21:152021-02-19سياسي

مرکل: برای احیای مذاکرات درباره برجام اقدام خواهیم کرد


صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ از تلاش برای احیای مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، صدراعظم آلمان در حاشیه اجلاس امنیتی مونیخ بر حمایت از تحرک برای گفتگو با ایران تاکید کرد.

بر اساس این گزارش، آنگلا مرکل با اشاره به گفتگوی تلفنی چند روز پیش خود با حسن روحانی رییس جمهور ایران، گفت: برای احیای مذاکرات درباره توافق هسته ای ایران اقدام خواهیم کرد.

این در حالی است که پیش از این ریچارد میلز نماینده موقت آمریکا در سازمان ملل متحد در نامه ای خطاب به 15 عضو شورای امنیت، که به رؤیت خبرگزاری رویترز رسید، گفت که ایالات متحده درخواست دولت پیشین این کشور مبنی بر احیای تمام تحریم های سازمان ملل علیه ایران در ماه سپتامبر را پس می گیرد.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا نیز روز پنج شنبه به متحدان اروپایی این کشور گفت که دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا آماده گفتگو با ایران پیرامون بازگشت دو کشور به توافق هسته ای 2015 است.

گفتنی است که دولت پیشین آمریکا به ریاست جمهوری دونالد ترامپ در ماه مه 2018 از توافق هسته ای ایران موسوم به برجام خارج شد.

در پی آن، مایک پمپئو وزیر خارجه پیشین آمریکا در آگوست 2020 مدعی شد که یک فرآیند سی روزه را در شورای امنیت سازمان ملل آغاز کرده که به احیای تحریم ها


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرکل: برای احیای مذاکرات درباره برجام اقدام خواهیم کرد

مرکل: برای احیای مذاکرات درباره برجام اقدام خواهیم کرد