مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 1 اسفند 1399 ساعت 14:102021-02-19اقتصادي

تا آخر دی ماه چه میزان ارز با کشور بازگشت؟


سازمان توسعه تجارت در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور ماه های اخیر خبر داده است.

- سازمان توسعه تجارت در جدیدترین گزارش خود از افزایش سرعت بازگشت ارز حاصل از صادرات غیرنفتی به کشور ماه های اخیر خبر داده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، از حدود سه سال قبل و همزمان با از سرگیری تحریم های آمریکا علیه ایران، دولت به منظور مدیریت منابع ارزی کشور دو سیاست را به شکل همزمان کلید زد.

نخست با ممنوع کردن واردات بیش از 1500 قلم کالا که در ماه های بعد به بیش از 2000 قلم نیز رسید، اعلام شد تنها واردات کالاهای اساسی، مواد اولیه و کالاهایی که تولید داخل ندارند مجاز خواهد بود.

از سوی دیگر با توجه به کاهش دسترسی به درآمدهای نفتی، صادرکنندگان موظف شدند بخشی از ارز حاصل از صادرات خود را در قالب تعهدات ارزی به کشور بازگرداند.

در سال های 97 و 98، بخشنامه های اجرایی این سیاست به محل اختلاف جدی میان صادرکنندگان و بانک مرکزی بدل شد اما سپس بنا شد با در نظر گرفتن بخشی از این ارز برای سامانه نیما و بخشی از ان برای واردات در ازای صادرات، مشکلات حل شوند.

هرچند اختلافات در سال جاری نیز همچنان ادامه یافت و فهرست ارائه شده از سوی رییس کل بانک مرکزی برای صادرکنندگانی که تعهد خود را ایفا نکرده اند از سوی اتاق بازرگانی رد شد اما در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تا آخر دی ماه چه میزان ارز با کشور بازگشت؟

تا آخر دی ماه چه میزان ارز با کشور بازگشت؟