مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 30 بهمن 1399 ساعت 08:402021-02-18فناوري

افتتاحیه فعالیت رسمی اینترنت اشیا در شهر تهران


هوشمند! صفتی که وقتی به عنوان پیشوند یا پسوند به یک کلمه، فرآیند یا دستگاه اضافه می شود، نشان دهنده نوع خاص و پیشرفته از آن است، مثل تلفن های هوشمند، - هوشمند! صفتی که وقتی به عنوان پیشوند یا پسوند به یک کلمه، فرآیند یا دستگاه اضافه می شود، نشان دهنده نوع خاص و پیشرفته از آن است، مثل تلفن های هوشمند، تلویزیون های هوشمند و دستگاه های هوشمند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازبازرگانی خبرگزاری مهر ، مفهوم اصلی شبکه دستگاه های هوشمند در اوایل سال 1982 با تغییراتی در یک دستگاه فروش اتوماتیک کوکاکولا در دانشگاه کارنگی ملون به عنوان اولین وسیله متصل به اینترنت شکل گرفت که می توانست موجودی و سرد و گرم بودن نوشیدنی های بارگیری شده را گزارش کند.

هوشمند سازی خدمات یا دستگاه ها، بر بستر و پایه اینترنت انجام می گردد.

یکی از جدیدترین مفاهیم شبکه های هوشمند، اینترنت اشیا (IOT) است.

مفهوم اینترنت اشیا بر این پایه است که می توان با اتصال دستگاه ها و تجهیزات اطرافمان به اینترنت و با استفاده از اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند، آنها را مدیریت و کنترل کرد.

امروزه این واژه به مفهومی پیچیده و گسترده در دنیای فناوری و دیجیتال بدل شده است که ارتباط ماشین با ماشین، ارتباط ماشین با انسان یا بالعکس، ماشین های هوشمند و حتی هوش مصنوعی را در هم تلفیق کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افتتاحیه فعالیت رسمی اینترنت اشیا در شهر تهران

افتتاحیه فعالیت رسمی اینترنت اشیا در شهر تهران