مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 14:052021-02-17بين الملل

برلین نیروهایش را از افغانستان خارج نمی کند


وزیر دفاع آلمان امروز در راستای زمینه سازی برای نقض عهد خروج نظامیان ناتو در افغانستان گفت که برلین نیروهایش را از این کشور خارج نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری رویترز، آنه گرت کرامپ- کاران باوئر وزیر دفاع آلمان امروز چهارشنبه و پیش از برگزاری نشست وزرای دفاع عضو ناتو به بهانه عدم امنیت در افغانستان اعلام کرد که در شرایط کنونی نظامیان خود را از این کشور را خارج نمی کند؛ زیرا مذاکرات صلح افغانستان هنوز به مرحله مشخصی نرسیده است! وزیر دفاع آلمان در این باره اعلام کرد: ما باید درباره وخامت شرایط امنیتی در افغانستان و تغییر وضعیت امنیتی در این کشور آماده شویم.

این در حالیست که دومین دُور از روند مذاکرات صلح دولت افغانستان با گروه طالبان در شهر دوحه پایتخت قطر 7 ژانویه 2021 آغاز شد؛ اما هیئت های مذاکره کننده پیرامون پیشرفت در این مذاکرات هیچ بیانیه امیدوار کننده ای را منتشر نکرده اند.

گفتنی است ائتلاف به سرکردگی آمریکا به بهانه های واهی مبارزه با تروریسم در سال های 2001 و 2003 به کشورهای افغانستان و عراق حمله کرد؛ تجاوزی که جز افزایش خشونت ها و ناآرامی ها در این دو کشور نتیجه ای به همراه نداشت.

بر اساس توافق میان طالبان و آمریکا در دوحه قطر، نیروهای اشغالگر خارجی باید تا پایان ماه مارس سال جاری میلادی خاک افغ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برلین نیروهایش را از افغانستان خارج نمی کند

برلین نیروهایش را از افغانستان خارج نمی کند