مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 13:502021-02-17بين الملل

آلمان: فعلا نیروهایمان را از افغانستان خارج نمی کنیم


وزیر دفاع آلمان به بهانه اینکه مذاکرات صلح افغانستان پیشرفت چندانی نداشته است تاکید کرد که نظامیان خود را از این کشور خارج نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنه گرت کارن باوئر وزیر دفاع آلمان درباره کاهش نظامیان ناتو مستقر در افغانستان گفت، هنوز مذاکرات صلح افغانستان به اندازه ای پیشرفت نکرده است که نظامیان خود را از این کشور خارج کنیم.

  براساس گزارش شبکه الجزیره، وی در عین حال تاکید کرد که ما باید در زمینه وخامت شرایط امنیتی در افغانستان نیز آماده شویم.

  علیرغم آنکه دولت دونالد ترامپ رییس جمهور سابق آمریکا طی توافقی با طالبان متعهد شده بود که تمامی نظامیان خارجی تا ماه می از افغانستان خارج شوند، ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو در هفته جاری تأکید کرد که ائتلاف ناتو تا زمان فرارسیدن زمان مناسب از افغانستان خارج نخواهد شد.

وزرای دفاع ائتلاف ناتو قصد دارند هفته جاری در خصوص گفت وگو درباره آینده 10 هزار نظامی ناتو که در افغانستان مستقر هستند، دیدار کنند.

واشنگتن سال گذشته با طالبان توافق کرد که در قبال حفظ امنیت نظامیان خارجی در افغانستان، تمامی نیروهای آمریکایی تا ماه می از افغانستان خارج شوند اما جو بایدن رییس جمهور جدید آمریکا اعلام کرده است که تا زمان مشورت با شرکای دیگر خود در ناتو تصمیمی در خصوص خروج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آلمان: فعلا نیروهایمان را از افغانستان خارج نمی کنیم

آلمان: فعلا نیروهایمان را از افغانستان خارج نمی کنیم