مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 10:002021-02-17سياسي

رعایت الزامات پدافندی در ساخت وسازها راهی موثر در افزایش تاب آوری شهری است


مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان با اشاره به اینکه پیشگیری از حوادث یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است گفت: رعایت الزامات پدافندهای غیرعامل در ساخت و سازهای دولتی و غیردولتی در پیشگیری از بحران ها و تاب آوری شهری تاثیر بسزایی دارد.

- ایسنا/کردستان مدیرکل پدافند غیرعامل استان کردستان با اشاره به اینکه پیشگیری از حوادث یکی از اهداف اصلی پدافند غیرعامل است گفت: رعایت الزامات پدافندهای غیرعامل در ساخت و سازهای دولتی و غیردولتی در پیشگیری از بحران ها و تاب آوری شهری تاثیر بسزایی دارد.

محمد رضایی امروز (29بهمن) در وبینار تخصصی تاب آوری شهری که با همکاری جهاددانشگاهی و شهرداری سنندج برگزار شد، اظهار کرد: بحث تاب آوری شهری موضوعی علمی و تخصصی است که نیازمند بررسی و بحث و تبادل نظر گستردە است و بحث های متمادی بسیاری را می طلبد.

وی در تعریف تاب آوری شهری عنوان کرد: تاب آوری ریشه ای لاتینی دارد به معنای جهش و خیزش به سمت عقب، با مفهوم بازگشت پذیری به قبل از ایجاد تنش در یک سیستم و جامعه است.

رضایی ادامه داد: تاب آوری شهری به عنوان اصطلاحی برای اندازه گیری توانایی یک شهر برای برون رفت از بحران به کار برده می شود و برنامه ریزی و طراحی شهرهای تاب آور به نحوی است که شهرها در برهه های زمانی گوناگون قبل و بعد از بحران توانایی حیات و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رعایت الزامات پدافندی در ساخت وسازها راهی موثر در افزایش تاب آوری شهری است

رعایت الزامات پدافندی در ساخت وسازها راهی موثر در افزایش تاب آوری شهری است