مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 08:052021-02-17اقتصادي

ظرفیت بازار کشورهای همسایه تا 1100 میلیارد تومان است


ظرفیت صادرات به کشورهای همسایه 1100 میلیارد دلار می تواند باشد که اگر تنها 20 درصد از این بازار را داشته باشیم، صادرات ما به کشورهای همسایه مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، حمید زادبوم امروز در هفتمین همایش سالانه ایران اظهار داشت: به همین خاطر بهترین راه برای توسعه تجارت، تمرکز بر روی کشورهای همسایه است، هر چند می دانیم تمرکز به چند کشور همسایه هم دارای ریسک خواهد بود.

وی بیان داشت: در سال 97 بعد از خروج آمریکا از برجام و فشار بر جمهوری اسلامی ایران، سازمان توسعه تجارت برنامه تعامل بیشتر با همسایگان را طراحی کرد و در آن سال حدود 24 میلیارد دلار از کل صادرات کشور به کشورهای همسایه انجام شد.

زادبوم با بیان این که بر اساس پژوهش های مؤسسه مطالعات بازرگانی، صادرات به کشورهای همسایه بیش از 1100 میلیارد دلار می تواند بازار داشته باشد، گفت: اگر تنها 20 درصد از این بازار را داشته باشیم، صادرات ما به کشورهای همسایه مبلغ قابل توجهی خواهد شد.

طولانی مدت روابط یک طرفه داشته باشیم گفت: 20 درصد بازار عراق و 30 درصد بازار افغانستان را در اختیار داریم، اما آنها دائما به ما تأکید می کنند که ما هم باید به شما صادرات داشته باشیم و لذا در تجارت باید به موضوع تعاملات دو طرفه توجه داشت و این شرایط را فراهم کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت بازار کشورهای همسایه تا 1100 میلیارد تومان است

ظرفیت بازار کشورهای همسایه تا 1100 میلیارد تومان است