مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 06:502021-02-17پزشكي

خطر افزایش سطح دریا با افزایش وزن شهرها


آیا تابه حال به شهر بزرگی مانند نیویورک نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه آسمان خراش های غول پیکر در کنار هم قرارگرفته اند و در اقیانوس فرو نمی رود؟ نتایج تحقیق جدید نشان می دهد، - ایسنا/خراسان رضوی آیا تابه حال به شهر بزرگی مانند نیویورک نگاه کرده اید و فکر کرده اید که چگونه آسمان خراش های غول پیکر در کنار هم قرارگرفته اند و در اقیانوس فرو نمی رود؟ نتایج تحقیق جدید نشان می دهد، شهرهایی مانند نیویورک در حال غرق شدن هستند چون با سنگینی خود موجب افزایش مداوم سطح دریا می شوند.

به نقل از نیوز، یک متخصص ژئوفیزیک از سازمان زمین شناسی ایالات متحده می گوید: شهرهای بزرگ به قدری سنگین هستند و افراد زیادی به آن ها نقل مکان می کنند که ممکن است درواقع پوسته خارجی سیاره زمین را خم کنند.

تام پارسونز اظهار کرد: تا سال 2050، 70 درصد جمعیت کره زمین در شهرها زندگی خواهند کرد، متعلقات و نیازهای این جمعیت در حال رشد، موجب تمرکز جرم در مناطق نسبتا کوچک می شوند.

پارسونز با نگاهی ویژه به سانفرانسیسکو (چهارمین شهر بزرگ ایالت کالیفرنیا) محاسبه می کند که با توسعه شهر، کلان شهر کالیفرنیا بیش از سه اینچ فرو می رود.

علاوه بر این، دانشمندان بر این باورند که سطح دریا تا سال 2050 حدود یک فوت افزایش می یابد و این عوامل با هم موجب افزایش وزن شهرها شده و مشکلات


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر افزایش سطح دریا با افزایش وزن شهرها

خطر افزایش سطح دریا با افزایش وزن شهرها