مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 06:452021-02-17بين الملل

طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره


یکی از دموکرات های کنگره با طرح شکایتی دونالد ترامپ، وکیل شخصی او و دو گروه راستگرا را به توطئه برای تحریک شورش مرگبار ماه گذشته به کنگره آمریکا متهم کرد.

- یکی از دموکرات های کنگره با طرح شکایتی دونالد ترامپ، وکیل شخصی او و دو گروه راستگرا را به توطئه برای تحریک شورش مرگبار ماه گذشته به کنگره آمریکا متهم کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، در این شکایت آنها به نقض قانون کوکلاس کلاین که از 1871 برای سرکوب این سازمان برترپندار سفید تصویب شد، متهم شده اند.

این تازه ترین شکایت حقوقی برای مسوول دانستن ترامپ بابت خشونت شش ژانویه است.

در این شکواییه همچنین نام پسران مغرور که یک سازمان راست افراطی است و یک گروه چریک ضد دولتی موسوم به حافظان سوگند به عنوان متهم ذکر شده است.

در بیانیه ای که درباره این شکایت اطلاع رسانی کرد، آمده است: این شورش نتیجه یک طرح کاملا برنامه ریزی شده از سوی ترامپ، رودی جولیانی و گروه های افراطی نظیر حافظان قسم و پسران مغرور بود و همگی یک هدف مشترک برای ارعاب، اذیت و آزار و تهدید برای متوقف کردن تایید کالج الکترال داشتند.

سنای آمریکا روز شنبه ترامپ را از اتهام تحریک شورش شش ژانویه تبرئه کرد و تنها 57 سناتور در حمایت از آن رای دادند که کمتر از 67 رای مورد نیاز بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره

طرح شکایت علیه ترامپ و جولیانی به دلیل تحریک شورش در کنگره