مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 05:552021-02-17سياسي

پیگیری حق آبه سیستان نیازمند استفاده از ظرفیت دیپلماسی است


برای تامین حق آبه تالاب هامون با توجه به اقدام اخیر دولت افغانستان مبنی بر احداث سد کمال خان در خاک این کشور باید از ظرفیت دیپلماسی استفاده شود.

- زابل - نماینده مردم سیستان گفت: برای تامین حق آبه تالاب هامون با توجه به اقدام اخیر دولت افغانستان مبنی بر احداث سد کمال خان در خاک این کشور باید از ظرفیت دیپلماسی استفاده شود.

محمد سرگزی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: احداث سد کمال خان در خاک افغانستان قطعاً اثرات زیست محیطی مخربی را برای منطقه سیستان و تالاب هامون در بر دارد.

نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی افزود: این موضوع مهم باید از طریق دستگاه دیپلماسی کشور پیگیری شود تا پیامدهای خشکسالی های اخیر در منطقه تشدید نشود.

وی گفت: کمرنگ شدن کشاورزی و مهاجرت مردم بومی منطقه سیستان به حاشیه شهرهای دیگر از جمله پیامدهایی هستند که بر ضرورت مذاکره به منظور یافتن راه حل مشترک با افغانستان می افزاید.

سرگزی ادامه داد: دولت افغانستان باید به دغدغه ها و نیازها در خصوص تالاب هامون توجه کند و به حق آبه تالاب هامون پایبند باشد.

وی تصریح کرد: در این راستا همکاری های مشترک به منظور توسعه پایدار منطقه و مقابله با چالش های زیست محیطی از اهمیت ویژه ای برخور دار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیگیری حق آبه سیستان نیازمند استفاده از ظرفیت دیپلماسی است

پیگیری حق آبه سیستان نیازمند استفاده از ظرفیت دیپلماسی است