مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 01:402021-02-16اقتصادي

معجزه ی دستان هنرمند یک زن


نامش هاجر است، صنعتگر، کارآفرین و پیشران طرح های ملّی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر.

زنی که با دستان هنرمندش معجزه ی آموزش هنر و مهارت را با رنگ آرامش تامین مالی و معیشتی شاگردانش گره زده است، - ایسنا/بوشهر نامش هاجر است، صنعتگر، کارآفرین و پیشران طرح های ملّی توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و توسعه مشاغل خانگی جهاد دانشگاهی استان بوشهر.

زنی که با دستان هنرمندش معجزه ی آموزش هنر و مهارت را با رنگ آرامش تامین مالی و معیشتی شاگردانش گره زده است، از بافت کپو تا سبد و حصیربافی های زیبای رنگ در رنگ.

این زن با دستان مهربانش معجزه می کند! مسئول کارگاه حصیربافی پیش و پَنگاش در روستای گُلَکی از توابع تنگستان اهرم در خصوص آغاز به کار و یادگیری خود به ایسنا می گوید: از بچگی کنار مادرم بافت داری را یاد گرفتم و در 12 سالگی یک بافنده ماهر بودم.

تابستان سالی که کلاس پنجم ابتدایی بودم، با خواهرم بافت گبه را آغاز کرده و با برپا کردن دار برای خودمان اشتغال ایجاد کرده و درآمد داشتیم.

خانه ی ما روستای تنگ فاریاب بود، آن روزها با این کار پول توجیبی خودمان را تامین می کردیم.

دختر بزرگ خانه بودم می پرسم چطور رسیدی به حصیر؛ قصه چه بود؟ و هاجر قصه اش را اینگونه تعریف می کند: ما هشت خواهر و برادر بودیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معجزه ی دستان هنرمند یک زن

معجزه ی دستان هنرمند یک زن