مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 بهمن 1399 ساعت 00:402021-02-16سياسي

همکاری سه جانبه برای تولید مهمترین ماده مهندسی بافت


محققان یکی از شرکت های دانش بنیان بر اساس قراردادی که با بیمارستان امام خمینی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رساندند در حال تولید جوهرهای زیستی برای بایو پرینترها هستند که در صورت نهایی شدن، - محققان یکی از شرکت های دانش بنیان بر اساس قراردادی که با بیمارستان امام خمینی و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به امضا رساندند در حال تولید جوهرهای زیستی برای بایو پرینترها هستند که در صورت نهایی شدن، از آن می توان در پزشکی ترمیمی بهره برد.

مدیر عامل یکی از شرکت های دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری پردیس در گفت و گو با ایسنا، تولید مواد پلیمری حد واسط و جوهرهای زیستی و مواد کوچک مولکول را از دستاوردهای دانش بنیان این شرکت نام برد و گفت: کوچک مولکول ها موادی هستند که در زمینه دارویی و داروسازی و همچنین انجام آزمون های زیستی مورد استفاده قرار می گیرند.

مریم زارع ماده کوچک مولکول MTT را از جمله این مواد دانست و افزود: این ماده یکی از پرمصرف ترین مواد شیمیایی مورد استفاده در آزمون سمیت سلولی است که برای تعیین میزان سمیت سلول های مختلف در آزمایشگاه های زیستی و سلولی به کار می رود.

این ماده تا پیش از این به عنوان یک ماده مهم همواره به صورت وارداتی در اختیار مراکز پزشکی، بیمارستانی، دانشگاهی و پژوهشگاهی قرار می گرفت و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری سه جانبه برای تولید مهمترین ماده مهندسی بافت

همکاری سه جانبه برای تولید مهمترین ماده مهندسی بافت