مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 بهمن 1399 ساعت 20:152021-02-16سياسي

28 هزار کودک خارجی علیه فلج اطفال درسیستان وبلوچستان واکسینه شدند


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: تاکنون 28 هزار و 858 کودک خارجی زیر پنج سال در سیستان و بلوچستان علیه فلج اطفال واکسینه شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، سید مهدی طباطبایی اظهار داشت: مرحله نخست عملیات تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال از 25 بهمن آغاز و به مدت چهار روز برای 445 هزار و 984 کودک زیر پنج سال ایرانی و غیر ایرنی سیستان و بلوچستان ادامه دارد.

وی ادامه داد: سالانه تمامی کودکان زیر پنج سال ایرانی و غیرایرانی در سیستان و بلوچستان در 2 نوبت قطره خوراکی فلج اطفال را دریافت می کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: به برکت تلاش ها و مداخلات تیم های سلامت در سال های اخیر موردی از ویروس فلج اطفال در سیستان و بلوچستان و کشور مشاهده نشده و این طرح برای اطمینان کامل و پیشگیری همانند سال های گذشته امسال نیز در 2 مرحله در استان اجرا می شود.

وی از شهروندان خواست که همانند سال های قبل با تیم های سلامت در اجرای این طرح همکاری کنند تا با خوراندن دو قطره واکسن فلج اطفال به کودکان سلامت آنان را تضمین کنیم.

طباطبایی یکی از مشخصات این بیماری را گسترش در محیط نام برد و افزود: به همین دلیل علاوه بر نظام مراقبت فلج اطفال که سالیانه انجام می شود مراقبت های محیطی فلج اطفال را از س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

28 هزار کودک خارجی علیه فلج اطفال درسیستان وبلوچستان واکسینه شدند

28 هزار کودک خارجی علیه فلج اطفال درسیستان وبلوچستان واکسینه شدند